ابراهیم زارع با اشاره به جمعیت بالای محققان استان فارس افزود:  اصلاح و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی به پیشبرد اهداف علمی در جهت رفع مشکلات کشاورزی استان کمک خواهد کرد.

رئیس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در زمینه اهمیت احداث این آزمایشگاه گفت: با مساعدت رئیس موسسه خاک و آب کشور،  رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و همکاری معاون پژوهشی سازمان تات با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد ریال افتتاح شد.

غلامرضا زارعیان افزود: در این آزمایشگاه باهدف  افزایش ارتقای کیفیت خاک و افزایش راندمان عملکرد راه‌اندازی شده، فاز اول اندازه‌گیری‌ها در استان انجام می‌گیرد و در گام بعدی توسعه آزمایشگاه مدنظر است.

وی تصریح کرد:مصرف بسیاری از کودهای زیستی، باکتری‌ها و قارچ‌های مفید در سطح خاک و بسیاری از پارامترهای مرتبط با بیولوژی خاک در این آزمایشگاه قابل‌اندازه‌گیری است و پیش از احداث این آزمایشگاه، نمونه‌ها به منظور آنالیز در جهت کارهای تحقیقاتی در زمینه بیولوژی خاک و کودهای زیستی به موسسه تحقیقات خاک و آب کشور ارسال می‌شد.

این گزارش افزود: اولین آزمایشگاه بیولوژی خاک، در بخش تحقیقات آب‌وخاک، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس روز چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه و با حضور کامبیز بازرگان رئیس موسسه خاک و آب و هادی اسدی رحمانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی این موسسه افتتاح شد.

دیدگاه خود را بنویسید