“محمد سیوتی یحیی ایدی” سفیر کشور غنا در تهران و هیات همراه در سفر سه روزه خود به استان همدان از واحدهای تولیدی، مزارع کشت کلزا و همچنین کارخانه روغن نگین نهاوند و شرکت صنایع غذایی سحر بازدید کردند. وی با بیان اینکه کارخانه ماشین سازی و ادوات کشاورزی همدان بسیار پیشرفته است، از تولیدکنندگان ایرانی خواست خط تولید این ماشین آلات را در غنا ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، “محمد سیوتی یحیی ایدی” پنجشنبه شب در دیدار با فعالان بخش کشاورزی همدان افزود: به دنبال ایجاد تفاهم نامه تجاری بین ایران و غنا هستیم تا به معادلات تجاری خوبی دست یابیم. وی با اشاره به بازدیدهایی از واحدهای تولیدی کشاورزی در همدان، ملایر و نهاوند افزود: تولیدات این واحدها نشان دهنده ظرفیت های عظیم در بخش های مختلف است و با همکاری متقابل می توان این ظرفیت ها را در کشور غنا نیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه غنا دروازه ورود به غرب آفریقا است، ادامه داد: ما می توانیم بازار غنا را به تجار و بازرگانان ایرانی معرفی و بازار های غرب آفریقا را تبیین کنیم. سفیر غنا در تهران، خواستار واردات ماشین آلات کشاورزی همدان به کشور متبوعش و معامله پایاپای با محصولاتی مانند آناناس، انبه و موز شد.

به نقل از ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید